Hyvä lakimies on yrityksen luottoystävä

Työsuhdeasioita, pulmatilanteita palvelun toimittajan kanssa, selvityksiä hallinnon suuntaan… esimerkiksi tällaisia asioita yritys voi kohdata yhden toimintavuoden aikana. Palveluneliö Oy on nimensä mukaisesti monenlaisia palveluita, kuten kotihoitoa, kotisairaanhoitoa ja kiinteistöhuoltoa tarjoava Etelä-Suomessa toimiva yritys. Monipuolinen ja kasvava toimija kohtaa myös monenlaisia haasteita. Oman osaamisen rajojen tullessa vastaan on tärkeää, että yrityksen kumppanina on tuttu ja luotettava lakimies. Palveluneliön toimitusjohtaja Satu Hietanen kiittelee Lakiasiaintoimistoa ripeästä ja asiantuntevasta, mutta ystävällisestä juridisesta avusta nyt vuoden kestäneen yhteistyön aikana.

Palveluneliön toimenkuvaan kuuluu esimerkiksi vanhusten kotihoito.

Palveluneliö on Etelä-Suomessa laajasti toimiva yritys, jonka toimintaan kuuluu monenlaisia palveluita: kotihoitoa ja kotisairaanhoitoa, kiinteistöhuoltoa ja ravintolatoimintaa. Hiljattain yritys valittiin myös vastaavaksi erääseen palveluasumisyksikköön. Yrityksen toimintaa luotsaa sairaanhoitaja Satu Hietanen. Hietasen työnkuva onkin yhdistelmä kahta roolia: toimitusjohtajalle yrityksen pyörittäminen tuottaa paljon paperitöitä ja työnjohtoon liittyviä tehtäviä, kuten vaikkapa seuraavan päivän töiden jakamista. Toisaalta päiviin kuuluu myös sairaanhoidollisia toimenpiteitä kuten näytteenottoa ja lääkkeiden tarkistusta.

Palveluneliö Oy päätyi Lakiasiaintoimisto Pakkasen asiakkaaksi suositusten kautta. “Olin kuullut heistä hyvää ja sitten tapasin Jukan yhdessä tapahtumassa”, Hietanen kertoo. Ensimmäisen kerran Lakiasiaintoimisto avusti yritystä kesällä 2019 toimien välikätenä aluehallintoon päin asioita selvitellessä. Sen jälkeen asiantuntija-apua on hyödynnetty esimerkiksi työsuhteisiin, palkitsemiseen ja sponsorointiin liittyvissä asioissa. Jokin aika sitten erään palveluntoimittajan kanssa alkoi esiintyä ongelmia, kun vastapuoli ei täyttänyt velvoitteitaan. Pakkasella otettiin koppia myös tämän asian selvittämisestä. “Viimeisen vuoden aikana olen tajunnut, miten tärkeää on, että on hyvä lakimies”, Hietanen toteaa. Toimitusjohtaja kertoo oppineensa, ettei kaikkea tarvitse osata itse ja on tärkeää pyytää apua silloin, kun oma osaaminen ei riitä. Välillä eteen vain tulee tilanteita, joissa ei voi eikä tarvitsekaan tietää, miten toimia: näitä tilanteita varten on oltava kumppani, jonka asiantuntevaan apuun voi luottaa.

Palveluneliötä pyörittää Satu Hietanen.

Hietanen kehuu Lakiasiaintoimisto Pakkasen palvelualttiutta ja tehokasta viestintää: yhteyttä otettaessa asiakasta ei pallotella ihmiseltä toiselle ja vastauksen saa nopeasti myös office hoursien ulkopuolella. Hänen mukaansa on myös tärkeää, että lakimies jaksaa käydä yhdessä asiakkaan kanssa läpi vaikeaselkoiset juridiset tekstit kääntäen ne selko-suomelle. Hietanen kiittelee Lakiasiaintoimistoa rehellisyydestä: “kerrotaan mahdollisuudet, mutta ei lupailla turhia”.

Ota yhteyttä, autamme mielellämme!

Lakiasiaintoimisto Pakkanen Oy

0400 997 471 | myynti@pakkanenlaki.fi

Eteläesplanadi 2, 00130 Helsinki